- a TV-ben bemutatott gépjármű felújító műsorokkal ellentétben nem lehet az általunk elvárt minőségben 2-3 hét, de még 2-3 hónap alatt sem felújítani egy gépjárművet! Tapasztalataink szerint a jármű állapotától függően a felújítások nagy része 6-18 hónap alatt történik meg, ezer-kétezer munkaóra elvégzésével.
- Nagy igazság, hogy az olcsóság pillanatnyi örömét hamar elfeledteti a hosszú távú bosszúság, ha nem megfelelő partnert választunk járművünk felújításához. A felújítás bármely szegmensében (karosszéria, kárpit, fényezés) kapott feltűnően alacsony árajánlat garancia arra, hogy az elvégzett munka minősége is hasonlóan alacsony lesz, ugyanis bár sokan hisznek benne, de csodák nincsenek. A fent említett esetben vagy az alapanyagok, vagy az elvégzett munka lesznek silány minőségűek (vagy mindkettő). A műhelyünkbe hozott járműveken elképesztő „javításokat”, foltozásokat, fényezéseket látunk. Sajnos nem ritka, hogy a tulajdonos kifizeti az olcsó, jónak tűnő javítást, majd rövid időn belül kiderül, hogy újból el kell végezni a teljes javítást szakszerűen. Ez kerül igazán sokba, hiszen jelentős pluszköltségek árán lehet eltüntetni az előző „szakműhely” munkájának nyomait.
- Attól, hogy jelentős anyagi és egyéb áldozatok árán felújíttat a tulajdonosa egy járművet, nem azt jelenti, hogy ez a jármű nem romolhat el. Sajnos elmondható, hogy az utángyártott alkatrészek minősége sok esetben nagyon gyenge (érdemes nem a legalsó árkategóriát választani), és a járművek konstrukciója is több évtizedes múltra tekint vissza. El kell fogadnunk azt a tényt, hogy ezek a járművek még a legalaposabb felújítás ellenére sem fognak rendelkezni hasonló menettulajdonságokkal, mint a mai kor autói.
Nem kanyarodnak és nem fékezhetőek úgy, hiszen 30-40-50 éves konstrukciókról beszélünk. A régi korok autócsodái, mint a Corvettek, Lamborghinik, Ferrarik kis túlzással alig vezethetőek a mai kor elvárásai alapján. Gondoljuk el, például hogyan lassul egy 1963-as Corvette több mint 300 lóerővel négy, rásegítő nélküli dobfékkel! Ugyanakkor ezért is szeretjük őket, szenzációs megtapasztalni ezt a technológiai időutazást, nyers brutalitást. Nincsenek vezetést támogató rendszerek, csak a vezető van, és az általa megzabolázni kívánt fenevad! Higgyék el, egyedülálló, fantasztikus élmény egy ilyen csodát vezetni, vagy akár csak utazni benne!
Természetesen lehetséges olyan járművet építeni, amely külső megjelenésében oldtimer, de a hajtáslánca és futóművei modern járműből származnak, ez a Pro-Touring irányzat. Ilyen járművet műhelyünkben tudunk készíteni, de sajnos azonban bár a világ több országában jelentős iparág foglalkozik ezzel, a magyar törvények szerint nagyon nehéz forgalomba helyezni és tartani ezeket a járműveket.
- A megvásárolni kívánt, felújítottnak mondott jármű dokumentációját (jobb esetben több száz vagy ezer fénykép) alaposan nézzük át, mert a képek alapján megítélhetjük a felújítás minőségét, bár találkoztunk már olyannal is, hogy másik jármű fényképeit mellékelték az értékesíteni kívánt járműhöz az inkorrekt eladók. A jó dokumentáció nem csak az alkatrészeket mutatja be ilyen volt – ilyen lett stílusban, hanem a felújítás során felhasznált alapanyagokat (például festékek), a beépített új alkatrészeket gyártói cikkszámokkal, eredeti csomagolásukban is, így több év után is visszakereshetőek. Képzeljük el, mekkora segítség, ha több év használat után egy javításnál nem kell kikeresni például egy tömítés garnitúra adatait, csak visszakeressük a dokumentációból és már rendelhető is.
- A megrendelő által kért, aprónak tűnő gyáritól eltérő változtatás sokszor nagy pluszkiadásokkal járó változtatások sorozatát igényli, ezzel érdemes előre számolni. Például a fék változtatása sokszor a kerekek vagy egyéb futómű, fék alkatrészek változtatását is magával vonhatja!
- Bár legtöbbünket elragad a birtoklás szenvedélye, ha meglátjuk életünk oldtimer járművét, ha az felújítást igénylő állapotban van, vegyük figyelembe, hogy a projekt jármű megvásárlása többnyire a beruházás kisebbik része, az anyagilag „fájdalmasabb” rész a felújítás lesz. Tehát azt kell eldöntenünk, hogy ezek az anyagi áldozatok rövidtávon vagy középtávon vállalhatóak-e számunkra. Ha nem, akkor a végeláthatatlan, kosarakban pihenő projektek számát fogjuk növelni. Sajnos tapasztalatból mondom ezt, sok jármű ebben az állapotában kerül hozzánk, ezeket a járműveket különösen nehéz „életre kelteni”, sokszor hiányosak, nincs előzetes dokumentációjuk.
- Célszerű olyan projekt járművet választani, aminek a gyári színe és felszereltsége pont megfelelő számunkra, mert nagyon fontos, hogy az oldtimerek legtöbb esetben a gyári állapotukra visszaállítva képviselik a legnagyobb értéket, ami befektetési szempontból nem elhanyagolható! Nagyon fontos a típusválasztás területén az előzetes alapos tájékozódás, mivel kicsi különbségek is hatalmas érték különbségeket okozhatnak a felújítás után.
- Bár teljesen érthető elvárás a megrendelő részéről, hogy a jármű átvizsgálása után a javítás vagy felújítás pontos költségéről tájékoztassuk, de főleg egy teljes felújítás esetén a munka bonyolultságát és nagyságát tekintve irányadó, becsült összeget lehet megállapítani, mivel a valós állapot a jármű teljes szétszerelése és szemcseszórásos tisztítása után mérhető fel. Tehát elmondható, hogy szükséges egyfajta tolerancia a felújítás anyagi igényei tekintetében a megrendelő részéről.
- Egy gépjármű felújítása hatalmas anyagi és egyéb áldozatokkal jár, ezért minden esetben kérjen számlát a javításról vagy felújításról, mivel számla nélkül a legtöbb esetben garanciát nem, vagy csak korlátozott mértékben lehetséges érvényesíteni! A megőrzött javítási számlák emelik az eladni kívánt jármű értékét, mivel bizonyítják a javítás vagy felújítás tényét.
A CCE Garage szeretne maximalista hozzáállással maximalista embereknek, kimagasló minőségű járműveket építeni, javítani, karbantartani.
Amennyiben elnyertük bizalmát, várjuk műhelyünkben!